vr 07 dec 2018

Maureen Teeuwen wint Colombina

Actrice speelt in LIEFDESVERKLARING (voor altijd)

Zondag 16 september zijn ter afsluiting van het Nederlands Theater Festival de VSCD Toneelprijzen uitgereikt, tijdens het Gala van het Nederlands Theater in het Internationaal Theater Amsterdam.

De Colombina, de prijs voor de beste bijdragende vrouwelijke rol, ging naar Maureen Teeuwen voor haar rol in Dumas/La Dame/DeSade van Maatschappij Discordia. Vanaf november 2018 is Teeuwen te zien in onze voorstelling LIEFDESVERKLARING (voor altijd), een coproductie met Het Zuidelijk Toneel en Rudolphi Producties.

>>Meer over LIEFDESVERKLARING (voor altijd).

De jury: “In het sterke trio actrices Annette Kouwenhoven, Miranda Prein en Maureen Teeuwen is het spel van Teeuwen een theaterstudie waard. Schijnbaar achteloos codeert ze de Discordiaanse stijl in dit stuk. Ze heeft een twinkelende humor en stelt op een bijna naïeve wijze scherp aan de orde hoe het is om mens en vrouw te zijn in de zoektocht naar zelfregie en hoe de macht over je eigen leven terug te krijgen.Het is een genot om naar haar puntgave tekstbehandeling te luisteren, om zo tot nieuwe inzichten te komen in de keuzes die haar personage maakt.”

Foto: Anna van Kooij

wo 12 sep 2018

4: STILL LIFE op Gala Nederlandse Dansdagen

Het Nederlandse Dansdagen Gala op 12 oktober 2018 in Maastricht is de avond waarop de belangrijkste dansprijzen van ons land worden uitgereikt. Op deze feestelijke avond vieren dansers, choreografen en publiek samen de prestaties binnen de Nederlandse dans. En er is meer. In een gevarieerd programma geven zes toonaangevende gezelschappen alvast een voorproefje van de voorstelling waarmee zij in het seizoen 2018/2019 langs de internationale danspodia touren. Nicole Beutler Projects presenteert hier een fragment van 4: STILL LIFE, die in april 2019 opnieuw in de Nederlandse theaters te zien zal zijn.

Met 4: STILL LIFE keert Nicole Beutler terug naar de basis. Ze dook in de dansgeschiedenis en destilleerde daaruit de essentiële bouwstenen van het dansduet tussen man en vrouw. We zien paringsrituelen, leiders en volgers, versmelting en gevecht, afstand en intimiteit. Dit combineert Beutler met de precieze geometrie van Bauhaus. Cirkels, vierkanten en driehoeken zijn de leidraad voor een bijzondere ‘dans van de ruimte’, een hofdans, een paringsdans, een ritueel en een 'Lichtspiel’.

‘4: STILL LIFE is een en al contradictie. Tussen tijden en stijlen, tussen verwachtingen en realiteit. (…) Bijzonder dus.’ - de Volkskrant****

Meer over 4: STILL LIFE

ma 03 sep 2018

Call for Proposals

COME TOGETHER #4

Makers from all performing arts disciplines are welcome to submit their proposals.

Call for Proposals
COME TOGETHER #4
24, 25 & 26 January 2019

Nicole Beutler Projects, Keren Levi / NeverLike, BAU, Jacuzzi and Frascati are pleased to invite you to take part in the fourth edition of COME TOGETHER: a public gathering offering a podium to about 45 artists from the dance & performance field in Amsterdam. This three-day event will create time and space for artists and interested audiences to meet, exchange ideas and inspire each other. COME TOGETHER #4 will take place in all spaces of Frascati on the 24th, 25th and 26th of January 2019.

We invite you to take part in COME TOGETHER #4 with your work.
Makers from all performing arts disciplines are welcome to submit their proposals.

COME TOGETHER #4 is open to all formats of presentation. E.g. performances, lectures, actions, manifestos, films, workshops, installations, discursive formats or any other format that emerges from your practice. During these three days we offer space and time to test your ideas, ask questions, look for answers or challenge your own thinking. To share with your peers what you might otherwise not share with your audience. COME TOGETHER #4 is not a festival that focusses on full length works. As such, we invite you to propose a short performance or a project that you could not normally present in standard presentation circumstances: something unfinished, unpolished, unplugged. We encourage projects that facilitate the discourse on dance & performance or offer different perspectives on artmaking. In order to stimulate meaningful encounters, artists are requested to attend all three days of the event, also when not performing themselves.

We look forward to receiving a wide range of ideas and will do our best to facilitate your artistic wishes. There are some conditions to be considered:

Space: Your project must take place at Frascati 1, 2, 3, 4 or in another space in or around the theatre.
Duration: Please take into account that we are hosting 15 artists per night. Shorter performances (1 min to 30 min) are appreciated. Exceptions are possible, but cannot be guaranteed. We are aiming to create a programme in which events do not overlap, unless they are durational.
Rehearsal time: We can offer you time in the studio to realize your idea.
Technical production: Please be aware that we can only host proposals with minimal technical needs. There is a technical team available for some support. All technique will have to be shared with others. We will coordinate, accommodate and provide as much as possible.
Budget: We offer free production support, rehearsal time and shared meals every day. Unfortunately we cannot afford to pay any honorariums. We provide a small budget of €200 to relieve production costs.
Amsterdam: This invitation is addressed to artists who are affiliated with the Amsterdam dance & performance scene and want to connect to the community in a meaningful way.

Submit your proposal before the 25th of September to cometogether@nbprojects.nl. Please be specific as to what you need in order to realize your plan, and also let us know what you can provide yourself. Though we wish to include all proposals, we cannot give any guarantees. We will let you know if we can include your project by the 10th of October 2018. We look forward to reading your ideas. If you have any questions, please contact project coordinator Justa ter Haar at cometogether@nbprojects.nl / 06-48263327.

Nicole Beutler, Keren Levi, Eva Villanueva, Eva Susova and Noha Ramadan , in collaboration with Veem House for Performance and Frascati

COME TOGETHER #4 is produced by Nicole Beutler Projects, Keren Levi / NeverLike, BAU and Frascati. In collaboration with Jacuzzi and with the support of Veem House for Performance. COME TOGETHER was first initiated by Nicole Beutler, Andrea Božić and Keren Levi in 2014 in order to create time and space for artists in the Amsterdam dance & performance field to meet each other, exchange ideas and share their work.

ma 03 sep 2018

ROLE MODEL wint DOXAWARD 2018

Op 2 september 2018, tijdens de laatste dag van De Parade in Amsterdam, werden de danseressen van Role Model verrast met het nieuws dat zijn de gelukkige winnaars zijn van de DOXAward 2018 voor hun bijzondere prestatie in deze productie. Artistiek directeur Hildegard Draaijer van DOX kwam na de voorstelling het podium op om de dames de award uit te reiken. Natuurlijk mochten de bloemen en bubbels niet ontbreken.

ROLE MODEL is een coproductie van Nicole Beutler Projects en DOX. Geregisseerd door Nicole Beutler en Magne van den Berg, gecreëerd in samenwerking met de jonge danstalenten van DOX.

Lees meer over ROLE MODEL

ma 03 sep 2018

All round stagiair(e) gezocht!

(Productie, publiciteit & kantoor)

NICOLE BEUTLER PROJECTS ZOEKT
Stagiair(e) productie/publiciteit/kantoor
Vanaf september– minimaal 3 maanden - deeltijd - 16-32 uur per week – in overleg

Zie jij jezelf in de culturele sector werken als theatermarketeer, productiemedewerker, office manager of zakelijk leider? Onder begeleiding van onze ervaren productieleider, marketing- en publiciteitsmedewerker en zakelijk leider maak je kennis met het reilen en zeilen van het theatervak achter de schermen. Het is mogelijk om de stage in deeltijd te doen zodat je daarnaast kunt studeren of werken.

WAAROM STAGE LOPEN BIJ NICOLE BEUTLER PROJECTS?
Het werk van Nicole Beutler beweegt zich op het snijvlak van theater, dans, performance en beeldende kunst. Als geen ander weet Beutler diep menselijke filosofische thema’s te combineren met een conceptuele vormentaal. Vanuit steeds nieuwe samenwerkingen zoekt Beutler naar inspiratie, inzicht en schoonheid. Dit vertaalt zich in overtuigende voorstellingen met een divers profiel: dans & performance, muziektheater & opera, jeugdvoorstellingen, beeldend theater & toneel in zowel de grote zaal, de kleine zaal en op locatie. Kortom: tijdens je stage bij Nicole Beutler Projects doe je meteen ervaring op met verschillende kunstdisciplines, kom je in aanraking met een breed netwerk aan speellocaties en leg je contacten bij onze samenwerkingspartners.

WAT GA JE DOEN?
Je ondersteunt bij dagelijkse werkzaamheden op kantoor en op het gebied van productie en publiciteit. Je werkt in het bijzonder aan de voorstelling LIEFDESVERKLARING (voor altijd), een coproductie met Het Zuidelijk Toneel en Rudolphi Producties.

- Je ondersteunt de productieleider in diverse uitzoek- en regelwerkzaamheden voor nieuwe producties of voor voorstellingen die op tournee zijn.
- Je ondersteunt de marketingmedewerker met het benaderen van doelgroepen, de productie van communicatiemiddelen en het maken van content voor sociale media.
- Je bent onderdeel van het NBteam en ondersteunt op kantoor met bijvoorbeeld het notuleren van vergaderingen, organiseren van reis en verblijf, diversen boodschappen etc.
- Je helpt het artistieke team wanneer nodig in de repetitiestudio.

WIJ BIEDEN:
- Een professionele leeromgeving met intensieve begeleiding op maat, in het hart van het Nederlandse theater-/dans-/performanceveld.
- Gezellige en inspirerende collega’s op een fijn kantoor op een mooi plekje in het centrum van Amsterdam nabij Centraal Station.
- De mogelijkheid om een afstudeeronderzoek te doen.
- Een stagevergoeding van €300 per maand.

WAT ZOEKEN WE: - Enthousiast, leergierig, proactief iemand, geen 9 tot 5 mentaliteit
- Woonachtig in of rond Amsterdam

Past deze stage bij jou en ben je minimaal tot kerst beschikbaar? Dan zijn wij benieuwd naar jou. Stuur je motivatie en C.V. zo snel mogelijk naar sanne@nbprojects.nl t.a.v. Sanne Boersma, zakelijk leider. Voor vragen kun je Sanne mailen. Lees meer over Nicole Beuter Projects op www.nbprojects.nl.

ma 13 aug 2018

Nicole Beutler en de 'empowerment' van het publiek

'Dat je uit de voorstelling komt en denkt: ik kan het aan'

In deze video legt Nicole Beutler uit dat je haar stukken kunt zien als Gesamtkunstwerken. Beutler blijft altijd nieuwsgierig naar nieuwe vormen. Als toeschouwer krijg je dus nooit wat je in de vorige voorstelling gezien hebt. Het publiek ‘empoweren’ is waar ze veel behoefte aan heeft: ‘Dat je uit de voorstelling komt en denkt: ik kan het aan!’

Met dank aan het Gieskes Strijbis Fonds en Public Cinema.

TO THE VIDEO

vr 29 jun 2018

We houden je graag op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Vanaf 25 mei 2018 zijn er nieuwe privacyregels van kracht. Dat betekent in ons geval dat onze nieuwsbrieflezers zich opnieuw moeten aanmelden. Wil jij op de hoogte blijven van nieuws over onze voorstellingen, verdiepende achtergronden, visuele inspiratie, onze open calls en workshops? Laat ons met een paar kliks weten hoe we je kunnen blijven bereiken:

IK WIL OP DE HOOGTE BLIJVEN

wo 27 jun 2018

Wie is wie:

Zakelijk Leider Sanne Boersma

Wie zijn de vrouwen en mannen achter Nicole Beutler? Graag stellen we je voor aan ons team. Sinds januari 2018 is Sanne Boersma (37) onze nieuwe Zakelijk Leider. Hiervoor was ze al aan het gezelschap verbonden als Productieleider. Lees meer over Sanne en haar plannen voor Nicole Beutler Projects.

HOI SANNE, WAT DOE JE EIGENLIJK ALS ZAKELIJK LEIDER?
Als Zakelijk Leider zorg ik dat het financiële gedeelt van het bedrijf in orde is, en dat de organisatie gesmeerd loopt. Daarnaast zorg ik op beleidsniveau dat Nicole Beutler Projects groeit en kansen grijpt. Als Zakelijk Leider sta ik naast de artistiek leider Nicole Beutler, en zorg ik dat zij optimaal haar artistieke ambities waar kan maken.

HIERVOOR WERKTE JE ALS PRODUCTIELEIDER, WAT TROK JE AAN IN DEZE NIEUWE FUNCTIE?
Sinds ik 21 ben werk ik al in het theater als productieleider en deed ik zakelijke ondersteuningen. Ik werkte als productieleider voor Frascati Producties, de Veenfabriek, de Melkweg, Theater Na De Dam, voor Marcus Azzini en Nicole Beutler. Ik had altijd al de ambitie om in de toekomst de zakelijke leiding te gaan doen. Bij Nicole Beutler kreeg ik die kans en die heb ik toen met beide handen aangegrepen! Als Zakelijk Leider heb je meer overzicht, terwijl je je als Productieleider meer focust op details. Ik hou me nu bezig met financiële zaken, fondsenwerving en visie-ontwikkeling. Productieleiding was ik op een gegeven moment wel ontgroeid. Het is fijn om nu meer in grote lijnen te denken.

HOE IS JE SAMENWERKING MET NICOLE?
We zijn een goed team. Ik hou me vooral bezig met het verstevigen van Nicoles dromen en ideeën. We durven te dromen en willen samen grote stappen maken. We hebben veel ambitie en zien dat we verder kunnen komen. Nicole geeft me veel ruimte om daar vrij in te denken, wat heel leuk is.

WAT INPIREERT JE IN NICOLE ALS MAKER EN COLLEGA?
Ik vind het fijn dat Nicoles denken heel breed is als het gaat om kunst. Ze laat zich door veel verschillenden dingen inspireren, van beeldende kunst, tot fotografie, tot mode. Ze denkt ‘out of the box’ en dat geeft ons ook de ruimte om verder te denken dan alleen het theaterpodium. Zo plaatsen we ook voorstellingen in de openbare ruimte, buiten, of in een museum.

WAAR KIJK JE HET MEEST NAAR UIT OM DE KOMENDE TIJD JE TANDEN IN TE ZETTEN?
In 2019 maken we een NBCOLLECTION waarin we in twee dagen meerdere van onze voorstellingen laten zien. Dat wordt heel spannend omdat het een vrij ambitieus plan is. 2019 is tevens ons jubileumjaar, dan bestaat het gezelschap tien jaar en Nicole wordt vijftig. Een perfect moment om te laten zien wat we in onze mars hebben. Dan geven we ons visitekaartje af met grote- en kleine zaalvoorstellingen, een uniek overview van Nicole Beutlers werk.

Verder kijk ik erg uit naar de nieuwe grote zaalvoorstelling 8: METAMORPHOSES, die in première gaat op de Rotterdamse Operadagen in 2019.

Internationale spreiding wordt voor mij ook een belangrijk onderwerp: ik wil Nicole Beutler Projects internationaal stevig op de kaart zetten.

WAT IS JE FAVORIETE NICOLE BEUTLER-VOORSTELLING EN WAAROM?
Dan ga ik voor Several Species of Small Furry Animals uit 2003. Dat was de eerste voorstelling van Nicole die ik zag en die heeft echt indruk gemaakt. De manier van performen en hoe de dansers op het toneel stonden, iets daarin sprak me heel erg aan. Hierin zag ik al de eigenwijsheid en het gestileerde dat Nicoles werk kenmerkt, en dat heeft mijn interesse voor haar toen getriggerd.

ZAL DEZE VOORSTELLING OOK TE ZIEN ZIJN OP NBCOLLECTION?
Wie weet! In de aanloop naar NBCOLLECTION roepen we onze bezoekers op om ons te laten weten welke voorstelling zij heel graag terug in het theater zouden willen zien, wie weet zit dit stuk er dan wel bij! Dus mocht iemand die dit leest een voorstelling heel graag opnieuw willen zien, laat het ons weten via info@nbprojects.nl.

wo 27 jun 2018

Wie is wie:

Danseres Marjolein Vogels

Wie zijn de vrouwen en mannen achter Nicole Beutler? Graag stellen we je voor aan ons team. Marjolein Vogels (34) is al sinds 2010 een onmisbaar deel van ons gezelschap. Lees meer over Marjolein en haar samenwerking met Nicole.

HOI MARJOLEIN, HOE IS JE SAMENWERKING MET NICOLE BEGONNEN?

Mijn kennismaking met Nicole was zeven of acht jaar geleden. Het begon ermee dat ik de voorstelling Enter Ghost zag. Dat vond ik zo geweldig dat ik daarna auditie heb gedaan voor Dialogue With Lucinda. Ik had net daags ervoor een festival georganiseerd in W139, en ik was kapot! De auditie ging dus heel erg slecht. Maar gelukkig vroegen ze me terug voor een herkansing. “Oh ja, je kan het wel,” zei Nicole daarna, “gelukkig heb ik je teruggevraagd.” Zo kwam ik binnen. Ik vond haar werk intrigerend, dus ik vond het geweldig dat ik nu met haar mocht werken.

SINDSDIEN HEB JE IN BIJNA ALLE PRODUCTIES GESTAAN: 2: DIALOGUE WITH LUCINDA, 3: THE GARDEN, 4: STILL LIFE, 5: ECHO, 6: THE SQUARE, 7: TRIPLE MOON. VOEL JE JE ONDERTUSSEN ECHT ONDERDEEL VAN HET GEZELSCHAP?

Jawel! Soms is er even geen productie en zijn er minder contactmomenten. Dan gaat het gevoel een beetje weg. Maar ik blijf ook op andere manieren betrokken bij het gezelschap waardoor ik me wel echt verbonden voel. Ik krijg steeds meer verantwoordelijkheid, zoals dat ik met studenten een nieuwe versie van SQUARE DANCE mocht maken. En andersom werkt Nicole ook mee aan mijn projecten. Zo organiseer ik tijdens Julidans de alternatieve dansroute Off Venue, waarvoor Nicole een nieuw werk maakt in de openbare ruimte en waarvan ik dan een groot deel van het proces op me neem. Soms fotografeer ik tijdens events zoals de WE LIVE HERE Summer Academy, en ik was namens Nicole Beutler Projects een paar jaar redacteur van het Performance Platform.

JE ORGANISEERT DUS ZELF OOK FESTIVALS, WAT HEB JE AL ALLEMAAL GEDAAN?

Ja inderdaad. Ik ben freelance danser sinds ik ben afgestudeerd aan de dansopleiding in Amsterdam. Ik heb ook twee jaar de Mimeopleiding gedaan. Ik heb gewerkt met o.a. choreografen en kunstenaars Jennifer Tee, Vergilio Sienni, Jack Gallagher, Aimée Zito Lema, Ulrike Quade en Arno Schuitemaker. En ik vorm een makersduo met Coralie Vogelaar. Daarnaast organiseer ik evenementen voor het dansveld via mijn platform en festival WhyNot. Dit jaar was ik curator van de laatste editie van het Something Raw dans- en performancefestival. Die diversiteit vind ik leuk: performen, maken en conceptueel bezig zijn als programmeur.

HOE IS HET OM SAMEN TE WERKEN MET NICOLE?

Nicole en ik hebben ondertussen niet meer zoveel woorden nodig om elkaar te begrijpen. Als ze iets zegt, weet ik meteen hoe ik het kan interpreteren. Nicoles conceptuele manier van dansmaken spreek met heel erg aan, en je creëert altijd zelf dingen binnen haar concept. De manier waarop ze over dans en kunst denkt, daar kan ik me in vinden. Ze kijkt verder dan alleen het lichaam en ze werkt en denkt heel interdisciplinair.

WAT IS JE FAVORIETE NICOLE BEUTLER VOORSTELLING?

Dialogue With Lucinda, of Enter Ghost, of The Garden. Ik kan niet kiezen. Als ik moet kiezen welke voorstelling we gaan hernemen? Enter Ghost is leuk om te hernemen, maar daar zit ik niet in, dus dat zou ik jammer vinden. In Lucinda heb ik mijn kuiten kapot gedanst, dus dat is ook geen goed idee. The Garden dan, die is leuk om te doen.

Foto: Nicola Lamburov

di 26 jun 2018

Nicole Beutler wint Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018

Choreograaf en theatermaker Nicole Beutler en culturele organisatie ROSE stories zijn de winnaars van de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018. De prijs, met 60 duizend euro per winnaar de grootste Nederlandse prijs voor podiumkunstenaars, is op dinsdag 26 juni uitgereikt in Rotterdam.

De Gieskes-Strijbis Podiumprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan twee makers die het podiumlandschap verrijken en uitdagen.

Nicole Beutler (München, 1969) is theatermaker en choreograaf. Beutlers werk bevindt zich op het grensvlak van theater, dans en beeldende kunst.

Uit het rapport: „De commissie is onder de indruk van de veelzijdigheid aan thema’s en de verschillende stijlen en genres die in het werk van Nicole Beutler samenkomen. Haar vloeibare kunstenaarschap vertaalt zich ook in een diversiteit aan podia. Ze schakelt moeiteloos tussen locatievoorstellingen, vlakke vloer en grote zaal.”

ROSE stories werd drie jaar geleden opgericht door Nasim Miradi en Chafina Bendahman. Ze willen de ontwikkeling van nieuwe verhalen en narratieven stimuleren. Vorige maanden maakte de groep met regisseur Daria Bukvic de voorstelling Melk en dadels, die vier ballen kreeg in NRC.

Uit het rapport: „ROSE Stories is een bijzonder initiatief dat nog niet zolang bestaat, maar opvalt door hun experimentele en ambitieuze karakter. De criteria van de prijs – nieuw publiek, nieuw repertoire, nieuwe thematiek – zitten in hun DNA.”

De winnaars zijn bepaald op basis van het advies van een commissie onder leiding van Anoek Nuyens. Deze adviescommissie heeft dit jaar vooral gelet op de inzet en het doorzettingsvermogen van de makers voor vernieuwing van het podiumlandschap.

Nuyens namens de adviescommissie: „Deze twee makers zijn vernieuwend, onverschrokken, getalenteerd en vastberaden om de podiumkunsten in Nederland naar nieuwe hoogten te brengen. Ze staan beiden symbool voor een kiem in de podiumkunsten die kan uitgroeien tot een grotere beweging.”

Naast winnaars Nicole Beutler en ROSE stories behoorden dit jaar ook drummer en componist Jens Bouttery, theatercollectief Maatschappij Discordia en regisseur Miranda Lakerveld tot de genomineerden.

Het Gieskes-Strijbis Fonds wil „vrij denken en verbeelden stimuleren”. Om makers van podiumkunsten te ondersteunen heeft het fonds een prijs in het leven geroepen: De Gieskes-Strijbis Podiumprijs. Met het prijzengeld van tweemaal 60.000 euro is het de grootste podiumprijs van Nederland. Makers van theater, muziektheater, muziek, compositie of dans komen in aanmerking voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs.

Van de kandidaten wordt verwacht dat ze „een duidelijke visie hebben op het bereiken van nieuw publiek, het behandelen van nieuwe thematiek en het ontwikkelen van nieuw repertoire. Met deze regeling wil het fonds de laureaten in staat stellen om twee jaar voluit aan de verwezenlijking van hun eigen visie te werken.” De prijs is niet rechtstreeks gekoppeld aan een specifieke voorstelling of project.

Het Gieskes-Strijbis Fonds is een particulier goede-doelenfonds dat streeft naar maatschappelijke vooruitgang. Kunst en cultuur is een van de vier werkterreinen van het fonds, naast natuur en milieu, democratie en rechtsstaat en medisch onderzoek.

www.gieskesstrijbisfonds.nl

ma 11 jun 2018

Nicole Beutler genomineerd voor Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018

De grootste theaterprijs van Nederland voor kwaliteit en diversiteit in de podiumkunsten

Op maandag 11 juni heeft het Gieskes-Strijbis Fonds de vijf genomineerden voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018 bekend gemaakt. De genomineerden zijn Nicole Beutler, Jens Bouttery, Maatschappij Discordia, Miranda Lakerveld en ROSE stories.

De Gieskes-Strijbis Podiumprijs wordt jaarlijks uitgereikt worden aan twee makers die bijdragen aan de kwaliteit en de diversiteit van de podiumkunsten in Nederland. Met het prijzengeld van 2x € 60.000 is het de grootste podiumprijs van Nederland.

DURF EN EIGENZINNIGHEID
De adviescommissie voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018 bestaande uit Anoek Nuyens, Tanja Mlaker, Tobias Kokkelmans, Jan Zoet en Bo Tarenskeen roemt de durf en vernieuwingsdrang van de genomineerden.

De adviescommissie over de nominaties: “De genomineerden van dit jaar vormen een bijzonder gezelschap dat dwars door genres en generaties heengaat: van opera tot dans en van theater tot muziek. Wat de genomineerden delen met elkaar is een onverschrokken en onderzoekende houding, waaruit voorstellingen ontstaan die vernieuwend repertoire opleveren, maar ook nieuw publiek aantrekken. De tomeloze inzet en eigenzinnigheid van de genomineerden maakt dat zij het podiumlandschap bevragen en vernieuwen via hun werk.”

DE NOMINATIES
Choreograaf en theatermaker Nicole Beutler, drummer en componist Jens Bouttery, theatercollectief Maatschappij Discordia, operaregisseur Miranda Lakerveld en story producers ROSE stories zijn de genomineerden voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018.

Tino Wallaart, directeur van het Gieskes-Strijbis Fonds: “De vijf genomineerden voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018 zijn eigenzinnige, ambitieuze makers die het Nederlands podiumlandschap verrijken met bijzondere voorstellingen, performances en projecten. Van deze kunstenaars hoopt het Gieskes-Strijbis Fonds de komende tijd nog veel te mogen zien en horen.”

Lees hier de biografieën van de genomineerden.

OVER DE GIESKES-STRIJBIS PODIUMPRIJS
Om makers van podiumkunsten te ondersteunen heeft het Gieskes-Strijbis Fonds een prijs in het leven geroepen: de Gieskes-Strijbis Podiumprijs. Met het prijzengeld van 2 x € 60.000 is het de grootste podiumprijs van Nederland. Makers van theater, muziektheater, muziek, compositie of dans komen in aanmerking voor de Gieskes-Strijbis Podiumprijs. Van de kandidaten wordt verwacht dat ze een duidelijke visie hebben op het bereiken van nieuw publiek, het behandelen van nieuwe thematiek en het ontwikkelen van nieuw repertoire.

De twee winnaars van de prijs ontvangen ieder een bedrag van 60.000 euro. Met deze regeling wil het fonds de laureaten in staat stellen om twee jaar voluit aan de verwezenlijking van hun eigen visie te werken. De prijs is niet rechtstreeks gekoppeld aan een specifieke voorstelling of project. De winnaars van de Gieskes-Strijbis Podiumprijs 2018 worden op 26 juni 2018 bekend gemaakt.

Foto: Caroline Bijl

do 07 jun 2018

Open Auditie

Nicole Beutler zoekt Danser/Performer/Zanger, Man, Leeftijd: 25-50

Auditie 7 juni 2018
11.00 – 17.00
BAU Studio’s, Entrepotdok 4, Amsterdam


Nicole Beutler maakt al meer dan vijftien jaar dans- en performancevoorstellingen. Haar werk bevindt zich op de scheidslijn van dans, performance, muziek en beeldende kunst, vanuit de overtuiging dat het gevestigde onderscheid tussen de disciplines mag worden ontwricht. Haar performances worden gecomponeerd met een grote gevoeligheid voor muzikaliteit en doordrenkt met subtiele humor.

HET PROJECT
Voor de nieuwe productie 8: METAMORPHOSES (werktitel) duikt Nicole in het thema transformatie. De dingen veranderen, nieuwe vormen duiken op. Transformatie omarmen omvat ook de pijn van het loslaten, het opgeven van een idee en van wat men denkt te weten, en tegelijkertijd ook de bevrijdende realisatie dat alles tijdelijk is.

Het muzikale vertrekpunt is THE COLD SONG van Henry Purcell, bewerkt naar een hedendaagse context door componist Gary Shepherd.

8: METAMORPHOSES is een grote zaal productie en zal in mei 2019 in première gaan in Rotterdam, gevolgd door een kleine tournee.

WAT WE ZOEKEN
We zoeken acht multigetalenteerde mannelijke performers uit verschillende disciplines. Sterke fysieke performers met kennis van stem en zang.
- Je hebt sterke performancevaardigheiden, je weet hoe het lichaam te gebruiken
- Je weet hoe je je stem inzet als instrument

Ben je geïnteresseerd of heb je een vraag? Neem contact op met Justa Ter Haar, Artistiek Assistent Nicole Beutler Projects via justa@nbprojects.nl. Stuur ons je CV en motivatiebrief voor 28 mei 2018. Omdat we de procedure beperkt willen houden maken we een strenge selectie.

wo 23 mei 2018

"Composition in itself is a rather obsessive thing"

Interview met Genevieve Murphy over Something In This Universe

Genevieve Murphy (Scotland, 1988) studied at the Royal Conservatoire of Glasgow, Junior School, Birmingham Conservatoire for Bachelor of Music and Masters in Composition at The Royal Conservatory of The Hague. The Amsterdam based composer, combines performance art and fine art within contemporary classical music and often communicates concepts influenced by psychology and disability. She has collaborated and performed with visual artists, free improvisers, and has toured internationally with London based artist Martin Creed.

How did you start working in the performing arts?

"My mother is a visual artist and she was collaborating with scientists who were researching a genome sequence of a potato pathogen. I was sixteen and already studying piano quite seriously. The scientists and my mother were creating a visual piece, and whilst viewing the sequence they realized that the images looked like music notation. So they transcribed the image of these dots and lines, and then gave it to me asking me to make it into a composition that can be heard and be accessible in some way. So my introduction to composition was through a very visual approach, thinking ‘ok here are some patterns that create specific pitches, which patterns are most interesting and how can I make them listenable’? I’ve always integrated visual arts and music, they became a natural duo when it comes to the score itself and the performance."

You present your work differently than other composers. Why have you chosen to present it through performing arts?

"It’s strange to answer that, because every time it feels like a natural approach for me. How I approach composition is a concept in itself, how I actually go by writing this work or thinking about what the context is and the people on the stage. My work has always included performance because I think a lot about the live elements as well. You're using a set design but the actual approach is still very compositional from the beginning to end."

What was the starting point to create Something in this Universe?

I listened to a podcast on BBC which was about dark matter. And it started with “hello, something in this universe is missing”. It basically says that if we can find out what dark matter is, it will solve one of the greatest mysteries in science. It’s believed that dark matter has a mass, which can’t be seen. This made me think about my work which is often about psychology or disability. A lot of challenges in life do not feel tangible but they dominate us and really have a weight to them. What is that ‘something' that dominates and dictates our every move? I suddenly saw a relationship between that and obsessive compulsive disorder (OCD).

How does this focus on OCD reflect in the composition?

I’m looking at OCD as a concept, so if you’re trying to grasp control of things that are not controllable, you start to develop this repetitive need to keep on grabbing on to the tangible. I would like the composition to help give an insight into the persons’ mind as they go through their OCD routines. Composition in itself is a rather obsessive thing, and it requires predictability, knowing before you get to the rehearsal that everything is going to work. The way I composed this, tries to play with predictability. So also to compose certain things that cause instability or create situations that are not controllable. I always play with this, and this is also what goes on in OCD. You’re trying so hard to be in control but the more that you try, the more you realize you can’t be in control. It’s a vicious cycle. The experience when composing for me is not so different.

What influence would you like to have on the audience?

I’m not trying to give answers. I don’t think that this subject is particularly understandable, it’s something that is very emotional and challenging. Perhaps I would like to bring awareness to the difficulty of this disorder. To show the challenge of what this person goes through. I’m trying to keep it open, relatable and positive, so people can try to find any familiarities that they might have towards what I’m trying to portray. And that’s also why I gave it a domestic setting, because its familiar for everybody.

What is your future dream?

I think throughout my work there’s really been a care for trying to allow a bigger understanding for psychological subjects and difficult emotional states or disabilities. I do hope that my work raises awareness of those things. This piece is really beginning with a blanc canvas, and just starting from there and being able to decide the context myself is something I would love to be able to do more.

Genevieve Murphy is a young performing composer, presented by Nicole Beutler Projects. Her first performance Something In This Universe premiered on 22 May 2018 at Spring Festival Utrecht. READ MORE HERE about Something In This Universe and its tour dates.

di 01 mei 2018

Profiel Nicole Beuter: haar werk, de thema's, de vormen

Centrale gast NPO Podium Dans

Een hele televisie-aflevering gewijd aan Nicole Beutler en haar werk. In vogelvlucht door Nicole's voorstellingen, thema's en vormen die je ook in onze nieuwe producties kunt terugzien. Een profiel van één van de meest toonaangevende choreografen en artistiek leiders uit het Nederlandse dansveld door Podium Dans, het dansprogramma van NPO Cultura.

Interview click H I E R

wo 18 apr 2018

Even voorstellen:

Stagiaire Marketing en Publiciteit Sarah Soethoudt

Wie zijn de vrouwen en mannen achter Nicole Beutler? Graag stellen we je voor aan ons team. Vandaag: onze stagiaire marketing en publiciteit Sarah Soethoudt.

HOI SARAH, WIE BEN JE EN WAT DOE JE?
Ik ben Sarah Soethoudt en ik ben 23 jaar oud. Ik heb moderne theaterdans gestudeerd aan de Amsterdamse Academie voor Theater en Dans. Na mijn afstuderen in 2016 heb ik me voornamelijk bezig gehouden met mijn eigen danscollectief Chronos. Soms geef ik ook dansles en -workshops. Daarnaast ben ik bezig om mijn acteerskills te verdiepen, omdat ik naast dansen acteren heel leuk vind. Via stages hou ik me ook bezig met de verschillende aspecten van een culturele organisatie, zoals beleid. Daar wil ik in de toekomst misschien iets in gaan doen. Voordat ik bij Nicole Beutler Projects begon, liep ik een half jaar stage bij crowdfundingplatform Voordekunst als project assistent.

HOE KOM JE BIJ NICOLE BEUTLER PROJECTS TERECHT?
Ik volg Nicoles werk al heel lang. Ik vind haar een van de meest authentieke makers in Amsterdam. Ik vind dat ze op een heel eerlijke manier werkt. Dat ze ondanks haar jaren ervaring en groei dicht bij haar artistieke kern weet te blijven. Dat vind ik belangrijk. Ik werk nu mee op de afdeling marketing en publiciteit. Dat is niet mijn achtergrond maar ik vind het fijn om binnen de danswereld iets nieuws te leren. Ik heb wel op enige hoogte productiewerk gedaan voor Chronos, maar PR en marketing stonden nog op mijn lijstje om beter in te worden. Om dat in deze organisatie te kunnen doen is dan wel perfect.

JE BENT ZELF OOK DANSPERFORMER EN -MAKER. VOEL JE VERWANTSCHAP MET HET WERK VAN NICOLE?
Ik ben onderdeel van een collectief, dus dat is wel anders. Bij Chronos zijn we met z’n vijven, dus het is niet zo dat één iemand de besluiten neemt. Esthetisch gezien zie ik niet veel gelijkenissen met het werk van Nicole, maar ik denk wel dat we beiden poëtisch werk maken, al dan niet op een verschillende manier. Op 29 april gaat ons nieuw stuk The Three Graces in première in de Dokzaal in Amsterdam. En deze zomer spelen we o.a. op het Delft Fringe Festival.

WAT IS JE FAVORIETE NICOLE BEUTLER VOORSTELLING EN WAAROM?
Ik heb bijna alles van Nicole gezien. (Denkt na…) Dan kies ik toch voor DIDO DIDO. Ook omdat de voorstelling toevallig inspeelt op mijn persoonlijke affiniteit. Ik houd van de muziek van Purcell en ik vind Heather Ware een fantastische danseres. Dus dan heb je al twee dingen die niet mis kunnen gaan. Geef daar dan een Nicole Beutler twist aan en het kan niet meer stuk. Ik vond het een ontroerende, oprechte voorstelling.

Meer informatie over Chronos: www.chronos.dance
Foto: Naomi Wallenburg

vr 29 dec 2017

Hoe maken we een hele voorstelling uit een aria van maar vier minuten?

Smaakmaker DIDO DIDO, een interview met Nicole Beutler en Romain Bischoff

“Wanneer je iemand gaat begraven en je houdt een dienst, dan komt die persoon in onze hoofden ook weer even tot leven. In DIDO DIDO gebeurt eigenlijk niet veel anders.”

- Romain Bischoff

DIDO DIDO is de nieuwe muziektheatervoorstelling van regisseur Nicole Beutler en het innovatieve operagezelschap Silbersee, in samenwerking met Ulrike Quade Company. Uitgangspunt is de beroemdste aria uit de barokopera Dido en Aeneas; het meesterwerk van de Engelse componist Henry Purcell (1659-1695). ‘Dido’s Lament’ is Dido’s laatste klaagzang voordat ze, verlaten door haar geliefde Aeneas, ervoor kiest te sterven. Wat bezielt Nicole Beutler en haar muzikale evenknie Romain Bischoff om een hele voorstelling te maken van maar één aria die in het origineel grofweg vier minuten beslaat?

Door Mayke Klomp

Foto Bart Grietens

Dido en Aeneas, dat is een opera met een eeuwenlange traditie. Hoe kwamen jullie erbij om je tanden in dit bekende stuk te zetten?

Romain Bischoff: Ik liep al een tijdje met deze opera in mijn hoofd. Nicole en ik kwamen elkaar zo’n 3,5 jaar geleden voor het eerst tegen toen we allebei genomineerd werden voor de Amsterdamprijs voor de Kunst. We hadden meteen een klik. Met in mijn achterhoofd dat er in de originele Dido en Aeneas veel dansscènes zitten - en Nicole bekend is om haar dansvoorstellingen - ben ik er met haar over gaan spreken.

Nicole Beutler: Toen Romain me vroeg heb ik de hele opera bestudeerd en nagedacht over wat voor mij de kern is. Dat was duidelijk de laatste aria ‘Dido’s Lament’. Het lied is heel erg triest. We zien hier een vrouw die zingt voordat zij haar eigen leven neemt. Ik vind het ook een raar operacliché: wie zingt er nou voordat ie besluit weg te gaan van hier? In opera gebeurt het veel dat onuitspreekbare gevoelens gezongen worden. Er worden melodieën gevonden die diepe gevoelens uitdrukken die je eigenlijk niet kan benoemen. Dat raakt me erg.

R: Nicole was dus eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de laatste aria. ‘Dat is goed’, zei ik. ‘Dan doen we dat.’ Het is natuurlijk een bijzonder klusje: die aria duurt maar iets van vier minuten max. ‘Dido’s Lament’ is van een ongelooflijke puurheid. Er zijn heel erg weinig noten en geen pronk en praal. Ik noem het liever een lied dan een aria, want in traditionele opera- aria’s wordt toch vaak meer uitgepakt met veel dynamiekverschillen. Purcell is van een oereenvoud. Zelfs amateurzangers zouden dit lied kunnen zingen. Ik denk dat het mede daardoor ook zoveel mensen aanspreekt.

N: Ik vind Purcell ook heel erg passen in deze tijd. Zijn teksten zijn toegankelijk en begrijpelijk - want in het Engels. Onder de barokke melodie zit een baseline die altijd minimalistisch doorgaat zoals in de hedendaagse elektronische muziek.

Romain vroeg Nicole naar aanleiding van haar achtergrond als dansregisseur. Zit er veel dans in de voorstelling?

N: Uiteindelijk zit er wel één danseres in de voorstelling, maar de focus ligt toch erg op het luisteren. Ik ben ook niet enkel choreografe. Bij ieder project kijk in naar welke middelen het beste passen bij wat ik wil vertellen. Dit keer vertrekken we vanuit een muziekstuk en werken we met zangers. Daardoor kwam de focus vrij snel op het auditieve te liggen.

R: In de oorspronkelijk opera zit weliswaar veel dans, maar het niet de stijl van Silbersee om een opera te doen zoals die door de meeste mensen bekend is. Ik heb iets met beweging, met het fysieke in het zingen. Traditionele opera is statig en denkt in beelden. Met Silbersee ben ik al jaren bezig om dat te innoveren.

N: Zodra de performers een instrument bespelen, is dat voor mij ook een beweging. De dans in de voorstelling komt op een organische manier voort uit de bewegingen die er al op het podium zijn.

R: DIDO DIDO is een kunstwerk waarbij elke lichaamsbeweging, elke ademteug en elke noot die wordt geproduceerd een choreografie is. Ik vind het mooi dat Nicole zo trouw blijft aan dat principe. Ik hoop dat het publiek er ook zo naar gaat kijken.

In DIDO DIDO willen jullie dichter bij Dido komen dan ooit. Waarom willen jullie zo graag onder haar huid kruipen en hoe krijg je dat voor elkaar?

R: Door te kiezen voor alleen de aria draait alles om dat korte moment voordat iemand doodgaat. Het is een afscheidsmoment dat we heel erg uitrekken. Iedereen in de theaterzaal heeft eigenlijk meer dan een uur de tijd om afscheid te nemen van Dido. Tegelijkertijd heeft ieder van ons dierbaren die zijn overleden. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen tijdens de voorstelling ook hun eigen doden zullen herdenken. Doordat de aria op zichzelf staat, geen onderdeel meer is van een langer verhaal, blijft er een universeel en herkenbaar gevoel over.

N: We geven de essentie van de boodschap die in de aria verborgen zit de ruimte. Vanzelfsprekend kom je dan heel dicht bij Dido. We blijven ook langer bij Dido want in de opera komt ze maar heel even voorbij. Wij herkennen in de aria een parel en die willen we van alle kanten belichten. We leggen het lied als het ware onder een microscoop. We ontleden de tekst en de muziek en puzzelen het langzaam weer in elkaar. Het wordt een verrassende ervaring voor liefhebbers van Purcell. We zingen bijvoorbeeld de aria achterstevoren, dat klinkt bijna Slavisch. De aria wordt een veld waarbinnen we ons bewegen. Maar wees niet bang: het stuk zoals je het kent komt absoluut ook tevoorschijn.

Wat zou Purcell ervan vinden wat jullie met zijn aria doen?

R: De bron van alles wat je in DIDO DIDO hoort is Purcell, daar gaan we met groot respect mee om. Ik zie het altijd zo: als Purcell nu zou opstaan en de middelen zou hebben die er nu allemaal zijn, dan zou hij het ook opnieuw aanpakken. Daar ben ik van overtuigd.

N: Ik zie het als een eerbetoon aan het nummer. Niet alleen aan de muziek maar ook aan de tekst. “When I am laid in earth... Remember me but forget my fate”, dat beschrijft een heel menselijke angst: de angst om vergeten te worden. In de opera komt het even voorbij, in DIDO DIDO draait alles om dit gevoel.

Waar denken jullie zelf aan als je met het afscheid van Dido wordt geconfronteerd?

N: Mij valt haar enorme wilskracht op. Je hebt veel wilskracht nodig om voor zelfmoord te kiezen. Om te beslissen dat je niet meer bij deze maatschappij wilt horen.

R: Mij doet het ook wel heel erg denken aan een lang sterfbed. Er zijn weinig mensen die van het ene op het andere moment sterven. Dat is een prachtige dood die weinigen is gegund. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen moeder. Haar laatste strijd was verschrikkelijk om mee te maken. Nadat we allemaal afscheid hadden genomen heeft ze in haar eentje nog anderhalve dag gevochten. Daar gaat dit moment om, en dat zetten we om in muziek. We brengen Dido nog even tot leven zodat we haar nog even bij ons kunnen hebben. Wanneer je iemand gaat begraven en je houdt een dienst, dan staat die persoon centraal en komt hij of zij in onze hoofden weer even tot leven. In DIDO DIDO gebeurt eigenlijk niet veel anders.

Jullie wekken Dido, een eeuwenoude mythologische figuur, weer even tot leven. Hoe doen jullie dat?

R: We blazen Dido letterlijk leven in door middel van adem. Alle instrumenten die in DIDO DIDO voorkomen, worden aangestuurd door adem. Zelfs het strijkinstrument dat we gebruiken, de Oosterse kemençe, klinkt als de stembanden van een vrouwelijke ziel.

N: Al vrij snel kwam het idee op om weer met Ulrike Quade samen te werken. Ik werkte eerder met haar aan de voorstelling Antigone en maakte toen kennis met de kunst van het Japanse bunraku poppentheater. Ik was gefascineerd door hoe choreografisch het poppenspel is én ik leerde dat poppen uitzonderlijk goed kunnen sterven. Een acteur kan zich alleen op een tragisch fake manier van het leven beroven, en daarna staat hij toch weer op voor applaus. Als de speler zijn handen van de pop aftrekt, wordt het daadwerkelijk weer een stuk hout. Zo besloot ik dat we een pop nodig hebben die we kunnen bezielen, en weer kunnen laten sterven.

Wordt het niet een enorm trieste voorstelling?

N: Dat denk ik helemaal niet. Het is absoluut ontroerend, en je wordt ook wel met het idee van doodgaan geconfronteerd. Maar er zit veel leven, vindingrijkheid en creativiteit in. Het tot leven wekken is de vrolijkere tegenhanger van het afscheid nemen.

R: Het leven zit hem ook letterlijk in de mensen op de vloer. Je hoort, ziet en voelt daar een enorme kracht uit komen. Hoe ze daar met lijf en ziel staan en samen die muziek opbouwen, geeft veel energie.

www.nbprojects.nl / www.silbersee.com / www.ulrikequade.nl

vr 22 dec 2017

Het bestuur van Nicole Beutler Projects zoekt twee nieuwe leden

Sinds 2009 realiseert Nicole Beutler Projects de voorstellingen en initiatieven van choreografe en theatermaakster Nicole Beutler. Het werk van Nicole Beutler Projects karakteriseert zich door beeldende, poëtische ensceneringen en een minimalistische en interdisciplinaire aanpak. Beutler nodigt uit tot een kritische reflectie op het menselijk bestaan, proclameert de kracht van het individu en koestert samenwerking en verbinding. Op zoek naar nieuwe territoria en vormen maakt Nicole Beutler als vanzelfsprekend discipline overstijgend beeldend theater in binnen- en buitenland. Nicole Beutler Projects faciliteert ontmoeting, uitwisseling en reflectie - zowel met het publiek als met het professionele kunstenveld. De organisatie stimuleert talentontwikkeling door de begeleiding van jonge makers. Nicole Beutler Projects heeft de ambitie om producties ook buiten het theatercircuit te plaatsen (bijv. de openbare ruimte, musea) om zo een ander publiek te bereiken. De organisatie maakt deel uit van het Kunstenplan van het Amsterdams Fonds voor de Kunst en ontvangt meerjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

Speerpunten voor de komende periode:

• De voorstellingen van Nicole Beutler Projects worden behalve in het vlakke vloercircuit in toenemende mate ook in de grote zaal gespeeld. Nicole Beutler Projects heeft daarnaast de ambitie om het werk te plaatsen in bijv. de openbare ruimte en musea, om zo een ander en diverser publiek te bereiken.

• Nicole Beutler Projects is initiatiefnemer van projecten die de uitwisseling in de dans- en performance-scene bevorderen. Door onder meer de organisatie van het festival COME TOGETHER, de jaarlijkse WE LIVE HERE Summer Academy en het mede-oprichten en meewerken aan BAU Platform voor Dans en Performance streeft Nicole Beutler Projects er naar haar positie in, en bijdrage aan, het veld te behouden en te versterken.

• Nicole Beutler Projects draagt bij aan talentontwikkeling door het ondersteunen van (jonge) makers zoals Genevieve Murphy ihkv de Nieuwe Makersregeling van het Fonds Podiumkunsten. Door projecten als COME TOGETHER, als platform voor het tonen van pril werk, door WE LIVE HERE, en door verbinding met de hogescholen in NL: ARTEZ, SNDO, MTD.

Het bestuur van Nicole Beutler Projects zoekt:

Twee algemene bestuursleden

Samenstelling en profiel bestuur Nicole Beutler Projects:

Het bestuur is het formele orgaan van de stichting en bestaat minimaal uit drie leden die gezamenlijk verantwoordelijk zijn. De stichting streeft naar een bestuur bestaande uit vijf leden. Benoeming geschiedt voor een periode van vier jaar met een mogelijkheid tot een verlenging met een tweede termijn. Voor de voorzitter geldt een maximale benoeming van drie termijnen. Het bestuur komt minimaal vier keer per jaar bijeen, werkt volgens een vast protocol, onderschrijft de Code Cultural Gouvernance en vervult haar taak behoorlijk. Het bestuur adviseert op beleidsniveau, keurt (jaar)begrotingen goed en is eindverantwoordelijk voor een adequate financiële en inhoudelijke verslaglegging volgens de heersende wet- en regelgeving. De dagelijkse leiding van Nicole Beutler Projects is in handen van een twee koppige directie, bestaande uit de artistiek leider en de zakelijk leider. Het team bestaat uit vijf vaste medewerkers. Voor de voorstellingen wordt gewerkt met een pool van performers, musici, vormgevers en technici. De gemiddelde jaaromzet van de stichting bedraagt 1 miljoen euro.

Het bestuur dient zodanig te zijn samengesteld dat:

• een brede oriëntatie op culturele, economische en maatschappelijke aspecten wordt bereikt;
• een spreiding van maatschappelijke achtergronden, deskundigheid en disciplines aanwezig is;
• de leden onafhankelijk en kritisch functioneren;
• adequaat is voorzien in de advies- en klankbordfunctie;
• er voldoende kennis aanwezig is over de inhoud van de doelstellingen van de Stichting;
• er affiniteit is met het werkveld van Nicole Beutler Projects;
• er affiniteit en verbondenheid is met Amsterdam;
• diversiteit in acht wordt genomen in leeftijdsopbouw, geslacht en etnische afkomst.

Nicole Beutler Projects zoekt twee nieuwe bestuursleden die naast bovengenoemde kwaliteiten voldoen aan één of meerdere van de onderstaande profielen:

Profiel algemeen bestuurslid met focus artistiek/inhoudelijk:

• inhoudelijke kennis van de culturele sector en wat daarin speelt
• kennis van, en visie op, de inhoudelijke ontwikkeling in de podiumkunsten en/of beeldende kunsten
• discipline-overstijgende blik
• netwerk op internationaal niveau

Profiel algemeen bestuurslid met focus ondernemerschap/juridische zaken:

• brede ervaring in de culturele en ondernemerssector
• juridische kennis

Het bestuur streeft naar diversiteit in leeftijd, etnische achtergrond en geslacht. Mannen en kandidaten met een cultureel diverse achtergrond worden van harte uitgenodigd om te reageren. Het betreft een onbezoldigde functie met vergoeding van onkosten.

Voor meer informatie over de organisatie zie www.nbprojects.nl.
Stuur je C.V. en (korte) motivatie naar naomi@nbprojects.nl t.a.v. Naomi Wallenburg.
Deadline 20 januari 2018.
Acquisitie n.a.v deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

wo 03 mei 2017

1: SONGS tijdens Operadagen, 'A Different Night At The Opera'

A performance marathon and clubnight

1: SONGS wordt op 18 mei getoond tijdens de Operadagen, 'A different Night At The Opera'.

Schuur aan de randen van de nacht en stap in een roller coaster van voorstellingen en club night acts. Een caleidoscopische mix van muziek, theater, dans én live art. (Her)ontdek legendarische performances, laat je onderdompelen in live videoclips, muzikale punkgedichten, interactieve operatrips, dromerige klankwerelden en onontkoombare beats van spraakmakende artiesten van over de hele wereld. In deze derde editie van A Different Night at the Opera trappen we af in het Ro Theater en zakken we af naar WORM. Met een speciale opera-editie in The Performance Bar!

A Different Night at the Opera is een samenwerking met diverse Rotterdamse kunstvakopleidingen, waaronder Codarts, de MBO Theaterschool en Acteerschool Rotterdam.

Programma

Start in het Ro theater met:
HOPE SHE WAS WORTH IT
COCON
1: SONGS
NYX

Verder in WORM met:
THE PERFORMANCE BAR OPERA
THE ALBUM PERFORMANCE
CLASSICAL LOUNGE
THE TRANSMIGRATION OF MORTON F.
THE WILD THINGS

vr 17 mrt 2017

NBprojects vanaf nu op Tumblr!

De voorbereidingen voor onze nieuwe voorstelling 7: TRIPLE MOON zijn volle gang. NBprojects nodigt je uit om je onder te dompelen in ons onderzoek op onze nieuwe Tumblr pagina!

zo 12 mrt 2017

Vertoning Diamond Dancers tijdens Cinedans festival

Tijdens de nieuwe editie van Cinedans festival zal in Filmmuseum Eye op 12 maart de film Diamond Dancers (2010) vertoond worden. Diamond Dancers is een project ontstaan in samenwerking met filmmakers Helena Muskens & Quirine Racké, waarmee op dit moment ook wordt samengewerkt voor de nieuwe voorstelling 7: TRIPLE MOON.

In de film volgen we een groep line dancers op leeftijd die met een witte toerbus naar Amsterdam afreizen, waar zij een flashmob willen uitvoeren op de Dam. Waar zo'n verrassingsoptreden doorgaans wordt uitgevoerd door jongeren, toont Diamond Dancers het plezier waarmee de ouderen hun dans opvoeren.

Voor meer informatie of het boeken van tickets, zie onderstaande website:

https://www.eyefilm.nl/film/cinedans-non-fiction?program_id=11813899

do 09 feb 2017

FRASCATI ISSUES: ENFANTS TERRIBLES

My future life. 3 solo's en een duet. Do 9 t/m za 11 februari

My future life, 3 solo's en een duet is het resultaat van een korte werkperiode van een theatermaker en een kind. Vertrekkende vanuit de belevingswereld van de spelers - ergens op de grens tussen kind en volwassene - keken zij met hen vooruit naar de toekomst. In vijf korte repetities maakten zij samen een solo (en een duet) van 15 minuten. My future life, 3 solo's en een duet is ontwikkeld in samenwerking met Alexandra Broeder.

Gespeeld op:

9 t/m 11 feb 20uur
11 feb 17uur

FRASCATI

ma 23 jan 2017

COME TOGETHER #3 - recensie

"Het ongedwongen werkplaatsconcept van Come Together #3"

Afgelopen week vond in Theater Frascati de derde editie plaats van Come Together, een driedaags initiatief van de Amsterdamse choreografen Nicole Beutler, Keren Levi en Andrea Bozic. Kunstenaars uit de stad mochten zich aanmelden voor een bijdrage. Ze werden aangespoord vooral nieuwe ideeën te presenteren in korte performances.

Stond in eerdere twee edities van dit kleine festival vooral hun eigen werk centraal, aangespoord door partners in de stad zetten de drie dames dit keer de deuren open voor het gehele dans-en performance-circuit van Amsterdam en zo werd dit evenement een verlengde van het kunstenaarsplatform BAU dat ook van de grond kwam mede dankzij hun inspanningen. Er werden uiteindelijk vijftig kunstenaars geselecteerd voor Come Together. Gedurende drie lange avonden was hun work in progress te zien in een strak geregisseerd programma, geproduceerd door NBprojects en Frascati.

We mogen blij zijn met dit soort initiatieven in Amsterdam, dat – als het gaat om de ondersteuning van jonge kunstenaars in de dans en performance – veel is kwijtgeraakt. Hoe moet deze stad verder nu zowel Het Veem als Dansmakers het grootste deel van hun budget is kwijtgeraakt en ook ICK zijn residenties voor jonge kunstenaars heeft losgelaten? Hopelijk komt er nog een oplossing voor dit nijpende hiaat. Toch richtte Come Together #3 zich niet alleen op jonge kunstenaars en bood het programma ook een podium aan midcareers en oudere kunstenaars als Robert Steijn en Ivgi & Greben. Terecht, ook onafhankelijke kunstenaars met een staat van dienst hebben behoefte aan een dialoog, zeker als het gaat om het bewandelen van nieuwe wegen. Goed dat daar oog voor is.

Onderzoek kreeg ruim baan in lecture performances, installaties, films en muziekoptredens. Het aanbod was divers, pure dans was er mondjesmaat. Vooral het performance-netwerk rond de SNDO (School voor Nieuwe Dansontwikkeling), DAS Theatre (master van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) en de mimeopleiding was goed vertegenwoordigd. Nieuwe ideeën werden gelanceerd en getoetst onder collega’s. Sommige performances moesten nog vaste vorm krijgen, anderen waren al een heel eind op weg. Behalve kunstenaars vonden ook dramaturgen aansluiting. Een daarvan, Jochem Naafs, ontpopte zich tot een tweede Nico Dijkshoorn. Met zijn pop-up poetry reflecteerde hij op wat hij zag.

Op vele locaties in Amsterdam, behalve theaters ook in galeries en kerken, is dat dans- en performance-circuit ondanks de minimale infrastructuur zeer actief. Zo bezocht ik op dezelfde dag in de Oosterkerk bijvoorbeeld een meditatieve dansperformance van choreograaf Niels Weijer. Vaak vinden kunstenaars wel een manier om hun werk te presenteren, maar het creëren met beperkte middelen is ook een realiteit. Come Together fasciliteert de ontmoeting, functioneel is vooral het ongedwongen werkplaatsconcept van ‘uitproberen’ en ‘stimuleren’. Dat creëert positivisme in een circuit dat het moeilijk heeft.

Inmiddels heeft het kunstenaarsplatform BAU, een nieuw Amsterdams initiatief gecoördineerd door Eva Villanueva dat ook twee dansstudio’s beheert en een complementair budget van de gemeente Amsterdam wist los te troggelen ter compensatie van de dure studiohuur in de stad, ook een website gelanceerd: www.bau.amsterdam. Op die site staan alle dans- en performance activiteiten in de stad, vacatures en audities alsmede een complete inventarisatie van de mensen in het werkveld. En zo creëert dit veld nu zijn eigen, digitale archief.

© Moos van den Broek / theaterkrant.nl

do 10 nov 2016

De állerlaatste keer LIEFDESVERKLARING

10 & 11 november in OPEK Leuven (BE)

De tijd is gekomen... vanavond en morgenavond in Openbaar Entrepot voor de Kunsten (OPEK) Leuven de áller áller állerlaatste LIEFDESVERKLARING met onze jonge sterren Jonas Vermeulen, Bastien Bodarwe, Laetitia Janssens, Stephanie Peeters, Siska Bouwen en Allen Assi.

LIEFDESVERKLARING van Nicole Beutler en Magne van den Berg groeide de voorbije jaren uit tot een absolute publiekslieveling. Het stuk werd geselecteerd voor het Theaterfestival 2015 en keert na een enorme tournee in binnen- en buitenland voor de allerlaatste voorstelling terug naar OPEK waar het in samenwerking met fABULEUS geproduceerd werd. Zes jongeren brengen al dansend, sprekend en beatboxend een ode aan het publiek. Een voorstelling waar je glimlachend én verliefd buitenkomt.

Onlangs schreef Y Generation Festival Trento: "At the end of the show comes the difficult farewell, which puts a strain on both actors and audience. Difficult as is any gap between those who have lived a common experience."

En hoewel ook ons dit afscheid moeilijk valt, zijn we trots dat we er twee jaar van hebben mogen genieten!

di 01 nov 2016

COME TOGETHER #3 programma-overzicht

Inmiddels is het programma van COME TOGETHER #3 rond; drie dagen met meer dan 50 performancemakers uit Amsterdam! Download hier het programmaboekje met informatie over alle werken en het programmaschema.

programmaboekje

di 11 okt 2016

COME TOGETHER #3 - open call

18-20 januari in Frascati

Op 18, 19 en 20 januari 2017 vindt de derde editie plaats van COME TOGETHER. Wat in 2014 begon met een minifestival waarin de generatiegenoten Nicole Beutler, Keren Levi en Andrea Bozic hun werk van naast elkaar toonden, groeide in 2015 uit tot een editie waarin een diversiteit aan Amsterdamse makers - van opkomend tot aan gevestigd - uit verschillende disciplines als muziek, dans en kunst samenkwamen.

Voor deze nieuwe editie nodigen we zo’n 50 makers uit het dans- en performanceveld uit om hun werk te tonen tijdens dit 3-daagse event in Frascati Amsterdam. Deze call gaat richting makers, die een band hebben met Amsterdam, die hier wonen/werken of opgeleidt zijn.

Choreografen, muzikanten, kunstenaars, dramaturgen zijn van harte welkom. Kom kennis uitwisselen, gedachten ontwikkelen, collega’s ontmoeten, ideeën presenteren, theorieën testen en met het publiek brainstormen. Gebruik de ruimte en tijd om iets te doen wat in een andere context niet mogelijk was. Performance, dans, lezing, worksessie, manifesto op de bar, maak een krant etc. etc.

Bij interesse in deelname kun je contact opnemen met cometogether@nbprojects.nl voor meer informatie.

COME TOGETHER is een initiatief van Keren Levi, Andrea Bozic en Nicole Beutler, wordt geproduceerd door NBprojects, Frascati, Neverlike, BAU in samenwerking met TILT en Veem House Voor Performance.

zo 25 sep 2016

6: THE SQUARE

Wist je dat...

Het vierkant in de natuur niet voorkomt? Het is een door de mens gemaakte vorm.

Tetrafobie, de angst voor het cijfer 4, vooral voorkomt in Oost-Azië, waar het woord voor 'vier' in uitspraak sterk lijkt op het woord voor 'dood'?

De populistische teksten in de voorstelling fragmenten zijn uit politieke speeches van o.a. Donald Trump, Geert Wilders en Marine LePenn?

De Square Dance zijn wortels heeft in de Schotse volksdans, ooit alleen door mannen werd gedanst en pas in 1982 in de VS werd uitgeroepen tot nationale volksdans?

Het getal 4 het nummer is van stabiliteit en orde? 4 jaargetijden, 4 windrichtingen.

Er 158 vierkanten te zien zijn in 6: THE SQUARE? De muziek in de voorstelling speciaal gecomponeerd is door Gary Shepherd/DJ Streamer, o.a. bekend van zijn Big Night Out avonden in Paradiso?

6: THE SQUARE het tweede deel is uit Nicole’s Bauhaus-trilogie over de geometrische basisvormen cirkel, vierkant en driehoek?

Het ieder jaar op 29 november internationale Square Dance dag is?

wo 21 sep 2016

Nicole Beutler over 6: THE SQUARE

een interview door We Are Public

Tijdens de Uitmarkt lieten we een fragment zien uit 6: THE SQUARE, en We Are Public interviewde Nicole in de kleedkamer na afloop!

Bekijk hier het interview >>

di 13 sep 2016

6: THE SQUARE 2 x kort

7 sep Paradiso Noord & 9 sep Vondelpark Openlucht Theater

Deze week staan we 2 keer met een fragment uit 6: THE SQUARE in Amsterdam, in de aanloop naar de avondvullende show in de Stadsschouwburg Amsterdam op 25 september! Op 7 september zijn we onderdeel van ROCKY, het nieuwe performancefestival van Paradiso in de Paradiso Noord zaal van de Tolhuistuin, en op 9 september staan we op een mooie nazomeravond in de buitenlucht van het Vondelpark Openluchttheater.

di 13 sep 2016

Metropolis M over 6: THE SQUARE

een review van Rocky Festival in Paradiso Noord

"Choreograaf Nicole Beutler opent met de sterke performance 6: THE SQUARE, een korte versie van het tweede stuk van haar Bauhaus trilogie. Het eerdergenoemde gele vierkant biedt het raamwerk voor een onderzoek naar vorm, lichamelijkheid en narratief in performancekunst, functionerend zowel als podium als artistiek kader. Acht dansers en een ‘MC’ uit de Amerikaanse Square Dance, tasten letterlijk de grenzen af. De in traditionele danskleding gehulde MC (inclusief cowboyhoed), zweept het publiek op en begeleidt de dansers van abstracte en anonieme ritmische dans naar een krioelend orgastisch hoogtepunt."

Lees hier de hele recensie!

foto ©Pieter Kers

di 06 sep 2016

Acteur Jonas Vermeulen over Liefdesverklaring

Een kort radiointerview op Omroep Flevoland

Op 6 september was één van onze sterspelers Jonas Vermeulen te horen op Omroep Flevoland, waar hij iets vertelde over LIEFDESVERKLARING! Deze maand laatste kans om dit stuk te zien in Nederland: op 17 sep in Corrosia Almere en op 18 sep tijdens Festival Musica Sacra Maastricht!

Terugluisteren >>

di 19 apr 2016

Publieksprijs voor Antigone

Lalka Też Człowiek Festival in Polen

Op 16 april ontvingen Nicole Beutler en Ulrike Quade de publieksprijs van het Lalka Też Człowiek Festival in Polen voor de voorstelling Antigone. In dit jaarlijkse internationale festival worden poppentheater en animatiefilms getoond. De publieksprijs ging naar Antigone vanwege de emoties die de poppen in het stuk uitdrukken.

Hou onze kalender in de gaten voor opkomende speeldata van Antigone!

do 04 feb 2016

Creative Talks: Dance, Music and Visual Arts

met Nicole Beutler, Gary Shepherd en Felix Ritter

Nicole is uitgenodigd om op donderdag 4 februari een 'creative talk' te geven over haar werkpraktijk in de Apple Store te Amsterdam, samen met DJ/componist Gary Shepherd met wie zij sinds 1999 werkt. Zijn elektronische beats en haar sterke visuele taal zorgen voor verrassende, award-winnende performances op het grensvlak van beeldende kunst, dans en muziek. Aan de vooravond van de tournee van 3: THE GARDEN geven zij in deze 'talk' in de Apple Store een kijkje achter de schermen bij NBprojects. Dramaturg Felix Ritter en danser Hillary Blake Firestone, beiden betrokken bij het creatieproces van 3: THE GARDEN, nemen ook deel aan het gesprek.

>> meer Gary Shepherd
>> meer info

di 02 feb 2016

Springvossen: Interview met Nicole Beutler

De geometrie van de dans

Robert van Altena gaat in gesprek met choreografe Nicole Beutler. In deze uitzending vertelt zij over o.a. de doorwerking van de traditie in haar eigen werk, en haar gebruik van de elementaire geometrische vormen het vierkant, de driehoek en de cirkel.

Springvossen Interview

vr 22 jan 2016

A new perspective on 3: THE GARDEN

foto's van Stephen Wright

Tijdens de Nederlandse Dansdagen gaf fotograaf en Rambert danser Stephen Wright ons een bijzonder perspectief op 3: THE GARDEN. De tournee start op 8 februari in de Stadsschouwbrug Amsterdam!

Bekijk de foto's hier

ma 30 nov 2015

Recensie Theaterkrant

door Moos van den Broek

Van 26 t/m 28 November stond Frascati in het teken van COME TOGETHER, een driedaags festival met Amsterdamse performancemakers. De Theaterkrant schreef een recensie over het festival. LEES HEM HIER!

"Er wordt gewerkt aan community building in Amsterdam, dat is goed nieuws!"

vr 03 okt 2014

SHIROKURO wint Dioraphte Dansprijs op Nederlandse Dansdagen

'dance performance with the greatest international potential'

During the Nederlandse Dansdagen, the dance concert SHIROKURO - a collaboration pianist Tomoko Mukaiyama, lighting designer Jean Kalman and with dancer Mitchell Lee van Rooij - has won the Dioraphte Dance award for the performance with the greatest international potential.

The jury: “The production most suitable for an international tour is a multidisciplinary performance, that in an ingenious way brings together music, dance and visual arts. The hallucinating and raw music, the strength of the dancer, set and light design, come together in an overwhelming experience".

di 15 jul 2014

AT5 Amsterdamprijs aflevering 1: Genomineerden Stimuleringsprijs

Nicole Beutler genomineerd voor de Stimuleringsprijs

Op 28 augustus wordt bekend wie de winnaars zijn van de Amsterdamprijs voor de Kunst: de belangrijkste cultuurprijs van de stad. De prijs wordt jaarlijks toegekend door het Amsterdams Fonds voor de Kunst. Er zijn negen genomineerden in drie categorieën. In deze eerste AT5 aflevering van de Amsterdamprijs aandacht voor de genomineerden in de categorie 'Stimuleringsprijs'. Dat zijn Moniker, Kunstverein en Nicole Beutler!

wo 04 jun 2014

Genomineerd voor de AMSTERDAMPRIJS VOOR DE KUNST

Wij zijn blij:

Op woensdag 4 juni heeft het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) de genomineerden bekend gemaakt voor de Amsterdamprijs voor de Kunst 2014. De shortlist bestaat uit negen kunstenaars of instellingen die een onderscheidende en actuele bijdrage leveren aan de kunst in de stad. De genomineerden zijn: Kunstverein, Nicole Beutler en Studio Moniker (stimuleringsprijs), Trouw Amsterdam/De Verdieping, Silbersee [voorheen vocaallab] en Jeffrey Meulman (beste prestatie), Kees de Koning, Willem Jeths en Jan van Toorn (bewezen kwaliteit)....

Op 28 Augustus is de uitreiking in de Tolhuistuin.... spannend.

Bekijk hier de AT5 aflevering over de drie genomineerden voor de Stimuleringsprijs.

FRASCATI ISSUES: ENFANTS TERRIBLES

My future life. 3 solo's en een duet

My future life, 3 solo's en een duet is het resultaat van een korte werkperiode van een theatermaker en een kind. Vertrekkende vanuit de belevingswereld van de spelers - ergens op de grens tussen kind en volwassene - keken zij met hen vooruit naar de toekomst. In vijf korte repetities maakten zij samen een solo (en een duet) van 15 minuten. My future life, 3 solo's en een duet is ontwikkeld in samenwerking met Alexandra Broeder.

Gespeeld op:

9 t/m 11 feb 20uur
11 feb 17uur

FRASCATI

Premiere 7: TRIPLE MOON 8 juli op Julidans

Een reis naar een andere dimensie, waar heden, verleden en toekomst vloeiend in elkaar overlopen en de kracht van de verbeelding een alternatief biedt op de hectiek van alledag.

Op ZATERDAG 8 JULI vindt tijdens het JULIDANS FESTIVAL in Amsterdam de première plaats van 7: TRIPLE MOON, de nieuwe voorstelling van choreografe en theatermaker NICOLE BEUTLER.

In dit derde en laatste deel van haar Bauhaus-trilogie is de driehoek het vertrekpunt van een zoektocht naar spiritualiteit en vrouwelijke kracht. In samenwerking met kunstenaars/filmmakers Helena Muskens en Quirine Racké is 7: TRIPLE MOON een dansperformance, kunstinstallatie en magisch ritueel in één; een Gesamtkunstwerk dat het ritme van het universum omarmt.

7: TRIPLE MOON werpt een licht op de diepere betekenis van de driehoek in relatie tot de essentie van ons menszijn. Drie danseressen van verschillende leeftijden verschijnen zowel solo als gezamenlijk als drie-eenheid. Deze triade symboliseert The Triple Moon Goddess, een in mysterie gehulde heidense oergodin. Net als de wassende en afnemende maan wisselen de performers in constante transformatie vloeiend van gedaante en manifesteren ze zich in verschillende verschijningsvormen: dierlijk, vrouwelijk, gevaarlijk, afstotend en verleidelijk.

Het werk van Nicole Beutler kenmerkt zich door haar interdisciplinaire benadering. Met haar achtergrond in de beeldende kunst en het bewegingstheater ziet zij haar rol als choreografe als iemand die “beelden componeert”. Met veel aandacht voor heldere schone beelden is haar werk misschien het beste te omschrijven als poëtisch minimalisme, dat zeer communicatief is en zich kenmerkt door subtiele humor.

Voor 7: TRIPLE MOON hebben kunstenaars/filmmakers Helena Muskens & Quirine Racké een driedimensionale kunstinstallatie gecreëerd. Met kostuums ontworpen door de veelbelovende jonge designer Martijn van Strien is opnieuw een belangrijke rol weggelegd voor mode in de voorstelling. Componist en DJ Gary Shepherd vermengt de kracht van stilte in een mysterieuze filmische soundscore en lichtontwerpster Minna Tikkainen creëert een lichte ruimte waarin de oneindige aantrekkingskracht van de maan centraal staat.

7: TRIPLE MOON is een zinsbegoochelende trip waarin het gevoel van een oneindige ruimte en tijd resoneert en “tijd” als een rustpunt centraal staat. Met de voorstelling trotseert Nicole Beutler de grenzen van ons denken en nodigt zij het publiek uit om het verleden, heden en de toekomst als parallelle universa te ervaren.

Bestel hier je tickets voor de première!>>>

SPEELLIJST 7: TRIPLE MOON 2017

08 JUL Julidans Festival, Stadsschouwburg Amsterdam - première
09 JUL Julidans Festival, Stadsschouwburg Amsterdam
26 SEP Toneelschuur, Haarlem
27 SEP Theater aan het Spui, Den Haag
19 OKT Junushoff, Wageningen
21 OKT Rotterdamse Schouwburg, Rotterdam
10 NOV Stadsschouwburg, Utrecht
12 NOV Next ARTS Festival - Ieper (BE)
17 NOV Deventer Schouwburg, Deventer
01 DEC De Meervaart, Amsterdam

meer info & tickets: www.nbprojects.nl

CREDITS:

Choreografie & Regie: Nicole Beutler
Performance: Madelyn Bullard, Marjolein Vogels, Hlíf Svavarsdóttir
Video: Helena Muskens & Quirine Racké
Lichtontwerp: Minna Tiikkainen
Muziekcompositie: Gary Shepherd
Kostuums: Martijn van Strien
Artistiek advies: Martin Butler
Choreografische assistentie & repetitor: Hillary Blake Firestone

Dramaturgisch coach: Igor Dobricic
Met dank aan: Mala Kline, De Meervaart
Poster & flyerbeeld: Suze May Sho
Grafisch ontwerp: Connie Nijman
Residentie: KC BUDA
Met steun van: Ammodo, Fonds Podiumkunsten, Amsterdam Fonds voor de Kunst

7: TRIPLE MOON is een productie van NBprojects en gaat in première tijdens het Julidans festival.