di 03 okt 2017

NBprojects / Nicole Beutler zoekt een stagiair(e) Marketing & Publiciteit

Per direct – minimaal 3 maanden - deeltijd - 16-32 uur per week – in overleg

Zie jij jezelf in de culturele sector werken als theatermarketeer of publiciteitsmedewerker? Met deze meewerkstage stomen wij je klaar voor je eerste baan. Onder begeleiding van onze ervaren marketing- en publiciteitsmedewerker leer je de kneepjes van het communicatievak. Ben je een geboren verhalenverteller op sociale media, of duik je liever in de statistieken? Wij passen je takenpakket aan op jouw toekomstplannen, interesses en talent. Het is mogelijk om de stage in deeltijd te doen zodat je daarnaast kunt studeren of werken.

Waarom stage lopen bij NBprojects / Nicole Beutler?

Het werk van Nicole Beutler beweegt zich op het snijvlak van theater, dans, performance en beeldende kunst. Als geen ander weet Beutler diepmenselijke filosofische thema’s te combineren met een conceptuele vormentaal. Vanuit steeds nieuwe samenwerkingen zoekt Beutler naar inspiratie, inzicht en ontembare schoonheid. Dit vertaalt zich in overtuigende voorstellingen met een divers profiel: dans & performance, muziektheater & opera, jeugdvoorstellingen, beeldend theater & toneel in zowel de grote zaal, de kleine zaal en op locatie. Kortom: tijdens je stage bij NBprojects / Nicole Beutler doe je meteen ervaring op met verschillende kunstdisciplines, komt je in aanraking met een breed netwerk aan speellocaties en leg je contacten bij partners zoals Het Zuidelijk Toneel, DOX, Rudolphi Producties, Ulrike Quade Company, Silbersee en BAU Platform voor Dans & Performance.

Wat ga je doen:

Je ondersteunt de medewerker Marketing & Publiciteit bij dagelijkse werkzaamheden op het gebied van communicatie, publiciteit en marketing en werkt in het bijzonder aan de promotiecampagne voor het muziektheaterstuk DIDO DIDO:

- Je denkt mee over de campagne voor nieuwe voorstellingen. Hoe ziet het drukwerk eruit, wat voor een teaser gaan we maken, etc. Je helpt mee om de productie en de verspreiding van de middelen te organiseren.
- Je volgt waar de theatermakers mee bezig zijn en vertaalt dat naar prikkelende berichten op facebook en instagram.
- Je houdt contact met theaters, zoekt naar doelgroepen en zet wervingsacties uit.
- Je maakt contact met verschillende media om aandacht voor de projecten te genereren.
- Je werkt aan online campagnes via Facebook Ads en Google Adwords.
- Je denkt mee met de langere termijn marketingstrategie voor NBprojects.
- Je werkt intensief samen met onze collega’s bij Silbersee en Ulrike Quade Company voor de voorstelling DIDO DIDO.
- Je verwerkt resultaten van enquetes en onderzoeken.

Wij bieden:

- Een professionele leeromgeving met intensieve begeleiding op maat, in het hart van het Nederlandse theater-/dans-/performanceveld.
- Gezellige en inspirerende collega’s op een fijn kantoor op een mooi plekje in het centrum van Amsterdam nabij Centraal Station.
- De mogelijkheid om een afstudeeronderzoek te doen.
- Een stagevergoeding van €300 per maand (op basis van 32 uur).

Past deze stage bij jou, kun je op korte termijn beginnen en ben je minimaal tot Kerst beschikbaar? Dan zijn wij benieuwd naar jou. Stuur je motivatie en C.V. voor 13 oktober (maar liefst zo snel mogelijk) naar mayke@nbprojects.nl t.a.v. Mayke Klomp, verantwoordelijke Marketing & Publiciteit. Voor vragen kun je Mayke mailen of bellen op +31(0)6 42 33 00 67. Lees meer over NBprojects op www.nbprojects.nl.